Årsmöte och klädbytardag den 28 mars!

Lördagen den 18 jan var det styrelsemöte och riktlinjerna för våren 2020 drogs upp i stora drag. Datum för Årsmöte tillika Klädbytardag bestämdes till den 28/3. Klädbytardagen hålls på förmiddagen och därefter årsmötet i samma lokaler på Biblioteket i Mönsterås. Kommunen kommer eventuellt att vara delaktiga i samband med klädbytardagen. Även på årsmöte hoppas vi på att någon från kommunen vill informera om miljöprojekten.
Ang. styrelsearbetet är en verksamhetsberättelse för 2019 och en verksamhetsplan för 2020 framtagen och kommer att presenteras i samband med årsmötet. Styrelsen har också en vilja att bli mer aktiva på Facebook.
Andra kommande aktiviteter som diskuterats i styrelsen under våren 2020 är en gemensam vandring på någon av kommunens leder. Andra evenemang kan komma i samband med intresset kring Hornsö ekopark.
Datum, tider och annan information kommer på denna hemsida/Facebooksidan och genom annonser i Kommunkollen.

Foto på blommande Vintergäck

Foto: Håkan Johansson